ankiewalvis.reismee.nl

San Miguel vervolg

Maandag

Op tijd wakker, want we moeten vandaag verhuizen. Afscheid van dit huis was niet moeilijk, te saai en geen uitzicht. We reden weer naar Furnas, want hadden daar gister een botanische tuin ontdekt met zwemgelegenheid. Eerst de tuin in. Prachtige heel oude, dus hoge bomen van over de hele wereld. Een inheemse tuin, palmtuinen, verzameling struiken camelia’s, die nu groen waren, want bloeien eind vd winter. Hortensia verzameling, bamboe tuin en heel stuk bos met vijvers met waterlelie’s en lotusbloemen, fontein en bouwwerkjes of kunst.

Tot slot nog een grote vijver met thermisch warm roestig water, waarin je kon zwemmen. We genoten ervan.

Tegen 2 uur op pad richting ons volgende huis. We zagen een meertje op de kaart, maar dat lag in een diep dal. Een slingerend voetpad ging erheen de diepte in tussen bomen door, dat zagen we niet zitten. In een weitje met vlinders en uitzicht hebben we onze lunch genuttigd en verder gereden naar het huis in Sao Roque. Het huis lag aan een boulevardje en we zagen balkonnetjes. We doorzochten het huis meteen, waar was ons balkon? Het bleek een ommuurd terrasje te zijn, dat wel op zee uitkeek, opluchting, maar je komt er via de 1e verdieping. Keuken en huiskamer zijn op de begane grond, onpraktisch maar te doen.

Na even relaxen gingen we de stad in naar een Mexicaans restaurant, waar we heerlijk aten en een kan! Margarita’s leegdronken!

Mooi slot vd avond!

Dinsdag

Pas om half tien wakker, onrustig geslapen. Ik wilde raam open, maar dan sprong een kat naar binnen.

Aan mijn log gewerkt en pas na 12uur de stad Porta Delgado gaan ontdekken, we zitten daar 9 minuten vandaan in San Roque, eigenlijk een buiten wijk.

Porta Delgado is een grote havenstad, de grootste hier, denk ik. Centrum is aardig met een soort Kalverstraat met souvenir winkels, groot plein en kerk natuurlijk. Ook zwart/wit. Iets meer gekleurde huizen hier, maar nog niet genoeg naar onze zin, haha!

Boodschappen gehaald en geprobeerd de lavatunnel hier te doen, uitverkocht.

Terug naar huis en het uitzichtpunt vlak bij ons huis bekeken, we ontdekten, dat je hier goed kunt snorkelen. Nu nog de energie ervoor vinden.

‘sAvonds hebben we in een visrestaurant lekker gegeten.

Woensdag, onze laatste dag met veel plannen. Rond 10 uur op weg naar het westen, waar veel meren liggen. Kleine en grote meren. Veel uitzichtpunten, dus foto’s van de mooie bergen en dalen met meertjes. Het grootste bestond uit 2 delen en het noordelijke deel was blauwig, terwijl het zuidelijke deel groenig was. Je kon er over een brug tussendoor rijden.

De tijd vloog en we wilden nog in zee zwemmen, waar het water door de vulkaan warmer was. Dat is gelukt in een piscina natural, maar erg veel warmer was het niet. Terug naar Porta Delgada, want nu wilden we toch echt de lavatunnel doen.

Dat was erg leuk. De tunnel ligt onder de stad en we konden een 200 meter ervan volgen. De gids vertelde over AA lava. Het verhaal gaat , dat als de mensen over de ruwe lava liepen, ze steeds aah, aah zeiden. Er zijn vele soorten lava en het was kleurrijk. Een heel klein oranje insect leeft er, maar verder geen dieren. Soms valt er een stuk lava naar beneden, dus we moesten helmen op. Het leek heel diep, maar we zaten maar 3 meter onder de grond. Er is een langere tour, maar dan moet je kruipen, niets voor ons. Terug bij ons appartement, wilde ik nog zien of er veel vis bij de kust zwom en zijn we gaan snorkelen. Met de vis viel het tegen, maar lekker gezwommen.

Na een glaasje op ons terras zochten we het restaurant op, dat ons was aangeraden, maar waren net te laat voor een plekje. Verderop nog een plek gevonden en tot slot at ik weer tonijn, lokaal gevangen. De sangria smaakt ons steeds prima en moe maar voldaan gingen we ons bed in.

Donderdag

Om 7 uur op om nog te pakken en naar het vliegveld. De laatste dagen hadden we meer bewolking en het regende op San Miguel, toen we vertrokken. De reis via Lissabon ging goed, maar wel weer de hele dag bezig.

Het is een pracht reis geweest. Mooie natuur, prachtige vulkanen, veel te doen en te bekijken. De walvissen vielen verwende Ankie wat tegen, maar de dolfijnen waren erg leuk.

Ik dank Hilleken voor de gezelligheid, het lekkere koken en het rijden. Vaak at ik lekkerder als zij gekookt had! Ik heb veel geleerd van haar over het uitzoeken van alles op de mobiel.

We raden de Azoren voor een vakantie aan, als je van de natuur houdt. Niet om te luieren op het strand, maar je kunt er ook uitgebreid wandelen.

Ik ben dus weer thuis en tuimel moe mijn bed in!

Tot een volgende reis, liefs van @nkie

Herma

He...je bent weer thuis.
Welkom en sterkte met het gewone leven!
Liefs

Atty

Weer veilig thuis na een fantastische vakantie. Dank dat ik mee mocht genieten met je gezellige verhalen en mooie foto's! Nu uitrusten....liefs x

Jelly

Geslaagde reis. Ik wou dat ik het kon.
Eindelijk je bericht binnengehaald.
lekker en tot spoedig.
Tot spoedig. Liefs

Hettie

Dank je Ankie, voor het mogen mee genieten, via je blogs en alle foto,s. Het ziet er top uit allemaal en fijn dat het met Hilleken zo goed klikte. Zal vast ook weer heerlijk voelen om thuis te zijn. Knuffel en tot ziens.

Hilleken

We kunnen terugkijken op een mooie, pittige, actieve, bijzondere reis.

Mieke

Ja, het was leuk mee te reizen met jullie.
Mooie verhalen en bijpassende foto’s om het geheel te completeren.
En nu maar weer wennen aan Nederland, hoewel deze temperatuur jou goed uitkomt!

Monique

Hi Ankie, veel dank voor je reisverslagen en foto's, het was weer boeiend om je te volgen, fijn dat jullie zo genoten hebben!
En dat doe je nu vást wel van de zon op je bol in je eigen mooie tuin! Liefs X