ankiewalvis.reismee.nl

EEN WARM WELKOM IN KHASAB

Tjee, ik ben alweer een week in Khasab. De dagen vlogen en ik ben weer helemaal ingeburgerd.

Mijn vlucht naar Dubai ging goed, Mohammed stond me op te wachten en met zes gasten reden we naar Khasab, dus ik ben meteen aan het werk gegaan! De gang van zaken in de villa verteld en dagindeling van het duiken, vragen beantwoord, handig, want zo hadden we veel te bepraten en bespaarde later tijd.

Sandra wachtte me in de villa op en de volgende dag stond in het teken van het weerzien met alle anderen. Dat was fijn. Buurman Ali kwam meteen kijken of ik er was en troonde me mee naar zijn huis en familie, waar ik zijn derde kleinkind in mijn armen kreeg, die prompt begon te huilen! De hele familie was duidelijk blij om me te zien en andersom!

De villa was de hele week vol, dus genoeg te doen, weer wennen aan wat mijn voorgangers hebben veranderd en met Bikash, die ontbijt maakt en de kamers schoonmaakt, weer een samenwerking opbouwen. Gaat allemaal goed. Her en der dingen schoon gemaakt, die ik nodig vond en zo ben ik wel aldoor bezig. Aardige gasten gehad, oa vier mannen van mijn leeftijd uit Venlo, amuseerden zich goed.

Het weer is nu behoorlijk warm, overdag wel 30 graden en in de nacht toch nog 25, dus soms zweten in bed. Dit weekend waait er een behoorlijke wind en morgen zou het koeler zijn, Insh Allah! Mijn Arabisch moet opgepoetst worden.......

Sandra en Kurt willen per 1 dec uit het Orange House zijn, ze willen de duikers, die langer blijven ook naar het nieuwe resort verwijzen en minder gasten onderdak bieden, dus dan is het huis te groot. Het ligt ook afgelegen, dus ze zijn het op en neer rijden zat.

Ze hebben een huisje gevonden met 3 slaapkamers, 2 badkamers, keuken en huiskamer, dat vlak bij de Villa ligt. Ideaal, maar er moet nog veel aan opgeknapt worden door de eigenaar, dus ze komen eerst nog in de Villa wonen. Als het klaar is verhuis ik met hen mee.

Ze hadden wel nog 2 dagen gasten in het Orange House, dus ik ben daar gaan helpen met ontbijt, om 7 uur op mijn fiets erheen, lekker in de frisse lucht.

Vandaag en morgen zijn we aan het verhuizen en alles moet opgeslagen worden, dus een heel gepuzzel. Het is nu half vijf en eindelijk zit ik even.......

Mijn eerste dag heeft Sandra me meegenomen om Lucky, de hond, die we vorige winter hadden te zien. Ik miste hem wel eerst in de Villa, maar hij kon het komen en gaan van gasten niet aan, dus ook al was ik gek op hem, ik ben het ermee eens dat Sandra een nieuwe eigenaar voor hem heeft gevonden. Hij zit met een andere hond in een metalen huisje in een grote tuin met ook andere dieren. Zit wel veel vast, maar was zo onhandig om over een 2 meter hoge muur te springen, toen ze hem een keer los lieten. Hij zag er goed uit en heeft een maatje. Als het hier wat rustiger wordt ga ik wel met hem wandelen.

Zo jullie zijn weer wat op de hoogte van mijn wel en wee, meer wel dan wee, want ik heb het weer naar mijn zin.

Nederland is wat kouder aan het worden hoor ik, maar met zon, dus niet zo slecht.

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

jelly

Fijn dat het naar wens verloopt, zelfs met het weer, en je zo welkom bent.
Hier gaat het vannacht op z'n minst 2 graden vriezen, je kent Soest altijd 2 graden meer vorst. De varens naar binnen of ingepakt. Wel lekker in het zonnetje lopen in de duinen. Liefs en alle goeds de komende tijd!

Jelly

Car

goede berichten weer Ank! Je hebt het druk. Dat je daar
ook op de fiets stapt lijkt mij heerlijk. De warmte zal ook
goed voelen! Wij zijn gisteren met tram 10 naar de bios gegaan. Lekker warm! Veel liefs uit de mist.
Willem en Car

Herma

Lieve Ankie
Goed om te lezen dat je veilig in je tweede thuis bent aangekomen......het klinkt allemaal goed.
Fijn om je zo weer te kunnen volgen!

Liefs Herma

Monique

Lieve Ankie,
goed weer van je te horen, eigenlijk zo vertrouwd, jij weer lekker op je plekje daar en wij hier, meegenieten met al je belevenissen, veel plezier!
Liefs, Jouke en Monique

chela

OOOOOOOOOOOOOO ik voel dat ik daar ook wil zijn.
De kou kruipt door mijn voeten omhoog. De winter lijkt nu pas echt begonnen. Ik moet mijn wollen sokken gaan opsnorren. Kus

Els

Lieve Ankie,
Wat heerlijk voor je dat je je weer helemaal op je plek voelt in Oman! Lekker warm! Hier begint het een beetje te winteren, de donkere dagen voor kerst!
Liefs, Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!