ankiewalvis.reismee.nl

Begin Soysambu

Hoi Allemaal, Het is een rommelige week geweest.

Zondag

ben ik nog met Sem en anderen naar Aitong gegaan, omdat Sem kaalgeschoren wilde worden. Daarna meteen door op drive voor het laatst en lief dat hij dat nog voor me wilde doen. We vonden 3 olifanten en zagen zo’n acht giraffen liggen herkauwen. Mooi, die lange nekken.Op de terugweg als afscheid een regenbui, What’s new Pussycat? Het benamen van alle foto’s van vogels is ook samen gelukt.

Maandag

Sem heeft mij naar Naboisho gebracht naar het luxe tentenkamp “Wildernes”, dat inderdaad tussen de bosjes ligt. Daar kwam Jane ook heen, die enige dagen aan haar project heeft gewerkt. Ze deelt als vrijwilliger waterfilters en damesverbanden op scholen uit voor een rijke Amerikaanse dame om de hygiene te bevorderen. Samen maakten we 2 drives. En gezellig gegeten met een stel andere gasten.

Dinsdag

Terug naar Limuru, lange file de berg op, en onderweg bleek dat Brackenhurst geen kamer voor me had, waardeloos. De kamer in de “Kensington Club” was Engelse koloniale stijl. Ok, maar weer verhuizen

Woensdag

Terug naar Brackenhurst, waar ik heb rondgerommeld, niets moeten is ook lekker.

Donderdag

Om 9 uur werd ik opgehaald door Collin , een gids van Destination Kenia via Projects Abroad. Het was 4 uur rijden naar de buurt van Nakuru stad, waar ze op een soort boerderij wonen. Een heel grote tuin, veel vogels, hond, drie gidsen, waarvan een de coördinator, zijn vrouw en zoontje van anderhalf, een hulp in de huishouding en nog een gids. Ik kreeg een kamer alleen, maar die was van de wc verwijderd, zodat ik de volgende dag meteen mijn bekende emmertje weer regelde. De vrijwilligers waren een klus aan het doen en ik mocht in de middag mee om giraffen te zoeken en daar foto’s van te maken.

Er waren vijf andere vrijwilligers. Drie Japanse jonge meiden, toevallig bij elkaar, waarvan gister al een vertrokken, een Franse jongen en een oude man van mijn leeftijd, “beroeps vrijwilliger”, doet niet anders. De meisjes heb ik goed contact mee, de mannen gaan hun eigen gang. Ik overzie nog niet wie er verder woont.

Vrijdag

In de ochtend in 2 groepjes gedeeld, de jonge en de oude jongeren. Op giraffen speurtocht en dat lukte weer aardig. Lake Elementia is op een uur rijden van ons af. Het Conservancy heet Soysambu, is zo groot als de provincie Utrecht en in 2 delen gedeeld door een weg. Een kant zitten 3 leeuwen. De Franse jongen heeft ze al eens gezien. Het heeft hier in 2 weken niet geregend en de hele vlakte is droog en geel, zo snel gaat dat. We zijn vier uur op drive geweest en in de middag hebben we de giraffen geïdentificeerd voor zover dat lukte. Ze hebben wel heel veel foto’s van de al bekende giraffen. Alles bij elkaar nog niet zoveel gedaan.

Weekend

Gister mijn spullen geordend, Ik moest wel wennen, kon steeds niets aan spullen vinden, enfin. Langzaam krijgt alles z’n plekje. De familie kreeg bezoek van aardige mensen en de Japanse meiden waren op en neer naar Nairobi National Park, een pokken eind op een dag! Het weer is nog steeds zonnig met wat wolken, geen klagen voor mij.


Het jongetje kruipt overal op de grond en in het stof, is gek op echte auto’s en kruipt er gewoon heen en omheen. De tuin is omheind en groot, dus hij heeft de ruimte, ouders zijn relaxed. Om de tuin heen is een grote vlakte. Hij gaat nu wel op zijn voeten staan, maar kruipen is makkelijker! Gezellige boel met ook de hond erbij.


Ik zal wat zon jullie kant op sturen. Heel veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Jan van Dijk

Tot nu veel regen.
Dus nier zon sturen is niet gelukt.
Misschien heb je je vergist? en de twee verward.

Monique

Hoi Ankie, dank voor al je verhalen en mooie foto's, ben benieuwd naar je avonturen op je nieuwe plek, ook dáár zal je je vast wel weer thuis voelen! XXX

Atty

Lieve Ankie, En weer een week met onverwachte wendingen, never a dull moment! Gelukkig lijkt t nu allemaal weer goed te gaan. Wens je een fijne tijd op je nieuwe (werk)plek xx

Liesbeth

Wat een leuke verhalen weer en prachtige foto’s,

Jelly

Lekker bezig lijkt mij.
Wist wist of meer al.
Groetjes jelly

Car

Het klinkt weer als een goed bezet weekje.
Weer veel mensen ontmoet, bekende en nieuwe gezichten. Heel afwisselend.
Ben je er nog 3 weken?

Els

Inderdaad weer wennen, zo'n nieuw project. Ik hoop dat dát inmiddels gelukt is! Fijne tijd gewenst?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!