ankiewalvis.reismee.nl

de Letty

Lieve Luitjes, ben even aan wal, dus snel levensteken.Op zee geen ontvangst, dus ga mijn verhalen in stukjes vertellen, zo weer de boot Letty op en zondag dan weer aan wal voor een week.

Na mijn vorige bericht had ik meteen avontuurtje........ weer de eerste dag! Ik had net mijn lunch op en zat nog wat te lezen, toen een grote zwarte man bij me aan tafel kwam om zijn soep op te eten. Hij zei hallo en kwam zitten, ik was overbluft, maar ben altijd wel in voor een praatje, dus ok....Hij kwam uit Costa Rica, maar spak alleen Spaans en ik dus niet...na tien minuten vond ik het welletjes en ging afrekenen bij een balie. merkte dat hij bellend achter mij langs weg liep, maar lette er verder net op, kreeg de rekening en vond die wat hoog.....vaak kijk ik er nauwelijks naar, zeker zo'n eerste dag....maar opeens zie ik supa op de rekening staan en begrijp wat er gebeurd is.........personeel dacht inderdaad dat hij een vriend was, duidelijk gemaakt dat dat niet zo was, ik moest er wel om lachen en zij ook, maar zij zaten met de gebakken peren.....nou ja onbetaalde soep..... Later heb ik gehoord dat ze hem nog wel hebben gevonden.......

Hoe bestaat het! Enfin mijn reis was begonnen!!!!!!!!!

Na een verder rustige dag zondag naar de galapagos gevlogen,naar San Christobal eiland, waar we in de stromende regen aankwamen..........ja, het blijkt regen seizoen te zijn, dat valt niet mee, erg vochtig en ik kreeg na de eerste dag meteen pijn in mijn keel, maar..... voordeel is dat de zee rustig is en dat is ook belangrijk. De temp varieert van 16 tot 30 graden en dat is niet aldoor voorspelbaar.

De boot de Letty ( Linda en marion welke hadden jullie? vergeten .....) is goed, heb een ruime kajuit, wel onderin boot, maar eten goed en bemanning erg aardig......... Groep is20 personen,vijf echtparen ( Engels, Ausralisch, USA en Duits/engels) en twee gezinnen met totaal 5 kinderen, aardig, 12-20 jaar oud. Naruurlijk ik enige alleenstaande, maar wordt goed opgenomen in gezelschap.

Moet zo weer naar boot, dus verdere verhalen komen nog.......

Liefs @nkie

Reacties

Reacties

herma

Ha lieve Ankie.

Fijn dat je even tijd had om te mailen. Mooi verhaal van de soepman!
Ik hoop dat je niet teveel regen krijgt en kunt genieten van de natuur.
Liefs Herma

Leone

Leuk om eindelijk iets van je te kunnen lezen.
Ik ben gisteravond terug gekomen van een super leuke, gezellige wintersport.
Hier in NL is het volgens mij ook regenseizoen (dit weekend dan). Houdt niet op....

Veel plezier nog. Liefs

linda

hoi,
Marion is nu op de wintersport maar ik volg je hoor.
Wij zaten op de Eric (boot) en sliepen boven.
Heb je erg veel last van de motoren, want hij vaart natuurlijk de hele nacht door. Wat kan de boot tekeergaan , toch???
liefs linda

hidde en bep waterman

Hoi Ankie
Hier is het ook regenachtig. Donderdag naar de Dominicaanse. Ben benieuwd naar je verhalen, wellicht gaan we er volgens jaar op eigen kiel naar toe. Liefs Hidde en Bep

Suzan

Oh wat leef ik toch al helemaal mee, het lijkt zo net alsof ik zelf een beetje meereis!! Geweldig wat je aan het doen bent, geniet ervan.. dat doe ik ook in mijn luie stoel achter de computer binnen knus, met buiten de regen en de kou, wegdromend bij jou verhalen!!
Liefs suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!