ankiewalvis.reismee.nl

OP REIS OM TE OVERWINTEREN EN EERST TERUG NAAR DE ROOTS.............

Op maandag 14 november begon mijn reis terug naar mijn geboorteland Indonesie.

Samen met mijn jeugdvriendin Charlot, haar broer Jaap Willem,broer Rob, zijn vrouw Corry, vrienden van hen en Robbie en Edith, vrienden van Charlot, 12 personen in totaal, ben ik op de prachtige zeilboot, Ikan Layer, door de Molukken aan het varen.

De zeilboot is helemaal van hout ( ijzerhout ) en alles gaat nog met de hand. We hebben een Franse en een Indonesische kapitein , totale crew is 7 personen en reisleider Joris van Sea Trek Bali.

Samen verkennen we de omgeving, want deze tocht hebben zij met deze boot ook nog niet helemaal gemaakt.

We vertrokken uit Tual op de Keyeilanden, zuid-oost Molukken, en varen via de Banda eilanden, Ambon, naar Halmahera in de noord Molukken, eindbestemming de haven Ternate.

De zeilreis zelf duurt 2 weken en daarna ga ik nog met Charlot, Jaap Willem, Robbie en Edith naar Sorong,op West Papua ( Ned.Nieuw Guinea), waar wij elkaar meer dan 50 jaar geleden ontmoetten.

Tot zover het eerste geplande deel van mijn reis.............

Woensdagavond had ik nog internet contact in het hotel in Tual,maar niet op mijn eigen computer en daarna twee weken niet. De tocht ging langs afgelegen eilanden, waar je zelfs blij was als iemand telefonisch contact had voor smsjes,maar de ene profider werkte wel hier en niet daar. Op alle smsjes, die ik met mijn Indonesische nummer verstuurde kreeg ik geen antwoord............

En ik moet bekennen, dat ik het contact met jullie erg heb gemist...............

Reacties

Reacties

Monique

Lieve Ankie, fijn om weer een levensteken van je te lezen! Natuurlijk zijn Jouke en ik benieuwd naar jouw/jullie belevenissen tijdens de boottocht en wij blijven je graag volgen op je pad naar verdere bestemmingen. Wil je onze hartelijke groeten overbrengen aan Charlot en aan onze lieve vrienden Rob en Edith? Voor jou een dikke knuffel van ons beide, met veel liefs, Monique

herma

Hoi

Wat fijn om iets te horen want mistte dat wel hoor.
Ik hoop dat je met elkaar en alles om je heen erg geniet!

Liefs Herma

Hidde en Bep de Vries

Prachtig verhaal, jammer dat jullie zo weinig wind hadden.
Ben benieuwd naar het vervolg van de reis. Wij zijn ook weer begonnen met het weblog. De boot ligt eindelijk in het water
Liefs Hidde en Bep

Rolien

Klinkt super, heb n mooie reis met lieve vrienden en geniet!! Ik volg :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!