ankiewalvis.reismee.nl

PAPUA PARADISE RESORT 2

Het begin van week 2 in het PPR bracht dus een virus, die elk aanwezig persoon anderhalve dag velde. Ik nam nog een extra dag rust van het duiken, maar het duurde nog langer voor ik echt weer met smaak kon eten........ lukt nu weer goed! En rust nemen op een tropisch eiland is geen straf........beetje lezen.....beetje rondlopen.......beetje kletsen.........libellen, vlinders en vogels zoeken........ook de tijd vliegt........

Het weer is deze week rustiger geweest, zelfs een paar echt zonnige dagen en slechts twee buien, prima! Grappige is dat het onder water veel onrustiger was, veel meer duiken met stroming gemaakt dan vorige week. Het is natuurlijk ook volle maan geweest, wat altijd invloed op het water heeft. Overigens de maansverduistering niet kunnen zien, ik kwam er niet achter hoe laat hij hier te zien zou zijn en ook veel bewolking die nacht.......

Het duiken met stevige stroming bracht veel vis met zich mee........ grote scholen vissen van 10 tot dertig cm groot, wel duizenden tegelijk zag ik om mij heen, heerlijk om zo deel van het geheel te zijn............plus nog af en toe een school barracuda’s ( een of anderhalve meter), tonijn van een meter of de spaarzame zwartpuntrifhaaien en grijze haai, die er tussendoor glipten.

Wat nieuw was voor me was, was een schattig zeehaasje! een naaktslakje van anderhalve cm, die door zijn zwarte lijnen en uitsteeksels echt op een haasje lijkt!!!!!!!! de wonderen, die je toch onder water ziet.....

En Edith, na onze vergeefse mandarijnvis duik heb ik mijn geluk weer beproefd...........ik heb ze gezien, maar twee keer drie seconden tussen het koraal, ze wilden voor mij nog steeds hun paringsdans niet doen........de dragonetvisjes, die familie zijn, kon ik wel 20 minuten volgen, zijn iets minder fel gekleurd, maar niet zo schichtig......

Slechts een keer van veraf dolfijnen gezien............dat was tijdens onze zeilreis vaker.......

Het is een eco resort, zoals ik al schreef, en ze geven je hier speciale milieuvriendelijke zeep, ja die kennen wij in Ned ook...... De douche loost het water direct in zee, per slot ligt die zee onder mijn huisje, dus ik heb ook mijn haar daarmee gewassen. Verder is het water uit de bron op het eiland, wat bruin, omdat er veel ijzer in zit. Is gecheckt en je kunt het zelfs drinken, maar toch niet aan te raden, want het “ruikt” ook niet zo lekker. Enfin na tien dagen elke dag in zee, haar uitspoelen met dat water en die zeep.........zout, ijzer......ik lag in bed met een zwaar, stinkend hoofd........ik heb midden in de nacht mijn haar met shampoo gewassen.........sorry koraal.......ik hield het even niet meer vol!

Mijn mededuikers deze week wisselden elkaar af, het is hier niet vol. Ze kunnen ong 24 mensen hebben, maar er waren er tegelijk maar zes tot acht. Fijn voor het duiken en de individuele aandacht, die ze elk kunnen geven. De Nederlandse Rob duik ik nog steeds prettig mee en hij heeft een leuk gevoel voor humor. Oostenrijkse stel was heel ervaren en konden mij goede info over duikplekken geven. De hele week zit hier ook nog een jong stel Emma en Chris ( zij uit Australie en hij Ned ) die gezellig zijn en in Singapore wonen.

En dan mijn mailprobleem, plots lukte het me niet meer om mailtjes te versturen en ontvangen doe ik alleen op het 12 move adres, maar daar kon ik zowiezo niets mee versturen. Ook een gmail adres was geblokkeerd. Na 2 dagen in rondjes draaien ,want ze vragen voor de oplossing een mobielnr en die werkt hier niet........is het me gelukt om toch een nieuw adres aan te maken.

Heb nu een gmailaccount met mijn voor en achternaam in omgekeerde volgorde. Dit moet wel met internetverbinding, dus als ik hier weg ben is het weer een vraag hoe dat in het volgende resort is.

Het is heerlijk om hier zo met de zee te leven..... Het geluid van de golven op het strand wordt een basisritme en zodra het weer verandert of het erg laag water is, verandert het geluid en trekt mijn aandacht...... Ik slaap met de deuren open en kijk zo uit op zee, waar vissen springen, omdat er op ze gejaagd wordt en regelmatig een haaienvin te zien is van de jonge haaitjes.........

Vandaag mijn laatste dag hier heb ik met Rob en onze duikgids een jungletocht van 3 uur over dit eiland Birie gemaakt. We zagen de witte kakatoes met gele kuif, zwarte met rode kop, neushoornvogels en een lawaai!!!!!!! Ze waarschuwden elkaar voor ons, denk ik..........Mooi om ze zo vrij te zien vliegen!!!!!!!!

Ik heb het hier heerlijk gehad, Managers Mel en Dex hebben het hier goed voor elkaar en ik kan duikers zeker aanraden om hierheen te gaan. Nog lang niet alle duikplekken gedaan en veel te zien.

Morgen vertrek ik vroeg van Sorong via Menado en Kuala lumpur ( kon niet anders) naar Manilla, de Filippijnen. En woensdag naar het eiland Negros, waar ik de feestdagen door ga brengen. Ik kreeg mailtjes over de storm in de Filippijnen, maar dat is in het zuiden en gelukkig is het een erg groot land..........

Voor het geval me dit later niet meer lukt........ik wens jullie alvast

FIJNE FEESTDAGEN EN EEN WARM, LIEFDEVOL 2012!!!!!!

Veel liefs @nkie

Reacties

Reacties

Jenny

Hoi Ankie.
Jij ook een fantastisch, gezond, goedlachs en een reislustig 2012 gewenst!!!

jelly

Lieve Ankie,
Ondanks internetproblemen toch in het paradijs!

Voor het geval dat....

Alles wat je nodig hebt en vooral gezondheid, optimisme en plezier
met de Kerstdagen en in 2012
ER IS ONS EEN BIJZONDER JAAR BELOOFD!!!

liefs,

Jelly

Edith

Wat goed Ank van die mandarijnvisjes ?!!
Hoop dat je mijn mail via hotmail nog ontvangen hebt
Veel plezier nog en maak maar mooie duiken
Dag dag Edith

herma

Grandioos om dit mee te mogen maken en om je verslagen te lezen.
Ik wens je ook alle mogelijke goeds en moois voor de laatste weken van dit jaar en voor 2012.
Liefs Herma

Rolien

Heerlijk, ik krijg zelfs weer zin in duiken door jou verhalen. En prachtig die foto op de Galapagos!

jw en car

Ha Ank! wat goed te lezen wat je daar allemaal uitspookt.
Prachtige natuur en mooie verrassingen. Echt iets voor jou. Geniet ervan! Goede dagen op Negros en neem vooral
relax/bodymassages om het nieuwe jaar goed te beginnen. Veel liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!