ankiewalvis.reismee.nl

Belevenissen in Khasab

Hoi Allemaal,

In de Villa zijn nu telkens maar 2 tot 4 gasten, dus het is veel rustiger en minder klussen en boodschappen te doen. Sandra zit in Europa voor de Duikbeurzen, een zware klus in de kou en we missen haar hier.

Nu dus tijd voor andere activiteiten. Ik ben een dag gaan winkelen in Ras al Khaima een stad vlak over de grens met de Verenigde Emiraten. Daar in een Carrefour supermarkt van alles gevonden, wat de Lulu supermarkt hier toch niet heeft. Bijv aarde voor mijn plantjes en in een Homecenter vond ik leuke gordijnen voor mijn slaapkamer. Maar eerst gingen we (Mohammed en Ik ) op zoek naar lampjes voor de buitenverlichting.We vonden ze echter te duur, maar wat wel lukte was een dames fiets voor mij , die ik al weken in Khasab had gezocht. Dus bepakt en bezakt terug naar de Villa.

Ik cross nu alweer een week heerlijk rond op mijn fiets met fietstassen, die ik uit Nederland heb meegenomen. Onderweg wordt ik uitgebreid bekeken, uitgelachen en toegelachen, ik zwaai als een koningin naar de kinderen. Alleen Indiers fietsen hier, dus ik ben al bekend in de stad.

Het is makkelijk met boodschappen doen, maar ik ben ook al ritjes gaan maken om de stad te verkennen en van alles op de foto te zetten, bevalt me prima.

Met de verschillende gasten ben ik er twee keer een dag op uit geweest. Een keer een 4 wheeldrive gehuurd om de bergen in te gaan. Geen asfalt, maar een verharde weg, die omhoog ging, slingerend tot boven de 2000 meter.Ik reed en ik genoot er weer van. Mooie uitzichten over de ruige bergen en dalen. Op een plateau was het wat groener en waren palmbomen,maar ook de kale bergen eromheen. Je kunt hier niet doorsteken naar de andere kust, omdat het militair terrein is, dus ook weer dezelfde weg terug. Op het hoogste punt kwam ik notabene Nederlanders uit Dubai tegen. Je vindt ze ook overal!

Langs de kustweg naar de grens ook de dorpjes in gereden en er rondgelopen. Er zijn oude rotstekeningen te vinden. Veel bewoners zagen we niet, want die werken in de Emiraten en komen alleen in het weekend. We zagen in een hok met geiten een pasgeboren geitje, de nageboorte lag er nog. Overal zie je ook de loslopende geiten, je moet ze met rondrijden goed in de gaten houden.

In Bukha langs de kust is ook een fort. Deze is eenvoudiger dan het fort in Khasab en er waren geen tentoonstellingen. Hogerop is een stukje fort met mooi uitzicht.Ja, ik ben gek op uitzichten.

Met andere gasten ging ik een wandeling door een wadi maken en picknickten we op een speelplaats. Zij hadden een afgelegen baai gevonden, waar je kon snorkelen. We hadden toen alleen een gewone personenauto en moesten te voet steil afdalen,ongeveer 20 minuten en later omhoog,duurde wat langer, maar ik vond het de moeite waard.In de baai was een begraafplaats en men kampeerde er in de weekenden. Met snorkelen veel gepen gezien. ( langwerpige vis, die vlak onder de opppervlakte zwemt )

Overigens ben ik ook een paar keer op de boot mee geweest. Vandaag weer. Ik heb haaien gezien en de duikers niet. De zwartpunt rif haaien cruisen ondieper dan de duikers gaan, dus ik zie ze wel! Een schildpadje gevolgd tot hij aan de oppervlakte kwam om lucht te happen.

Gisteravond waren we uitgenodigd voor een bruiloftsfeest, waar onze kapitein Yousuf met zijn band speelde. Moderne Arabische muziek en interessant om hem te zien/horen zingen. Het was in een grote tent, waar een deel door een doek was afgescheiden, zodat de mannen de vrouwen niet konden zien en iedereen wel de band kon zien. Camilla en ik moesten weer meedansen.

Ja, ja, ik geniet hier nog steeds, dus jullie hoeven je om mij geen zorgen te maken.

Ik feliciteer onze aftredende Koningin met haar 75ste verjaardag en zal op tijd terug zijn om het feest mee te vieren. Grapje, ik ben wel eerder terug,hoor!

Dank trouwens voor jullie reacties en de info over de Indische scharrelaar, de vogel. Was goede info voor hier.

Veel liefs van @nkie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!