ankiewalvis.reismee.nl

Naboisho Conservancy 3e week jan 2017

Lieve Allemaal,

Alweer een week voorbij. Morgen ga ik een dagje naar het Masai Mara Reserve, waar wij vlak bij zijn en dan heb ik geen tijd voor een verslag.

Er zijn weer twee spectaculaire dingen gebeurd.

Op een avond game drive reden we langs de grotendeels droge rivier. Af en toe zie je een poel met water. Ik schreef al dat die vervuild zijn door de poep van de hippo’s. In het lamplicht van de auto en ons rode licht zagen we plots 2 van drie leeuwen uit het water springen op de kant, modderig en al. Wat bleek was, dat ze een wildebeest gevangen hadden en deze was in het water terecht gekomen. De kant was redelijk steil, dus het was moeilijk voor ze om het zware beest uit het water te trekken. Als ze met z’n drieën samenwerkten zou het wel lukken, maar dat deden ze in het begin niet. Ze grauwden naar elkaar. We hebben wel een uur gekeken hoe ze aan het sjorren waren en naar de vissen, die ook op een maaltje uit waren. Ze kregen het beest wel aan de kant, maar in een soort kloof, af en toe namen ze een hapje. Zo hebben we ze achtergelaten. De volgende morgen zagen we het kale skelet verderop liggen, dus het is ze wel gelukt om het goed aan de kant te krijgen. Ik vond het een hele belevenis.

En eergisteren maakten we foto’s voor identificatie van een leeuwin, toen ze opstond en naar een paar antilopen toe sloop. Ze verschool zich voor hen achter een bosje. De antilopen hadden niets in de gaten, maar waren nog te veraf om te bespringen, even later liepen ze rustig uit de buurt. We bleven naar haar kijken en ze sloop weer verder de bosjes in, waar we zagen dat er meer beesten waren. Dit alles duurde wel een uur, maar wij vonden het spannend.

Plots zagen we alle dieren wegspurten, Joseph startte de auto en we reden erheen, Lyn, die erg goede ogen heeft, had door waar in de bosjes het gebeurde, dus Joseph erheen…….

en ja, daar zagen we de leeuwin, die een wildebeest bij haar strot vast had. Het dier spartelde nog……. verder zal ik jullie enige details besparen. Wat me op viel was dat het heel stil gebeurde, alleen de hoeven van wegrennend wild maakte geluid.

Misschien daarom raakte het me minder dan de vorige keer, of zou ik al gehard raken?? De leeuwin heeft wat gegeten en ging daarna haar prooi liggen verdedigen. We hoorden leeuwen in de buurt brullen en op zich delen ze hun prooi met familieleden. Intussen werd het donker en zijn we naar huis gegaan. ’s Nachts sliep ik toch niet echt goed…..

Deze week zijn we naar 2 scholen geweest en hebben spelletjes met de kinderen (90 kinderen met z'n vijven!) gedaan, leuk, maar heel vermoeiend vond ik het.

De verandering met de twee mannen is me meegevallen. De Chinees , Ban, woont in Malta en is westers en de Engelsman , Luke, is in vogels geïnteresseerd, wat ik leuk vind. Het contact met de 2 vrouwen bleef fijn; zij vertrekken maandag en ik zal ze de komende week missen. Met Etti deel ik de slaapkamer en Lyn heeft ogen, die door gebladerte heen kunnen kijken. We missen volgende week vast het een en ander wat zij wel zou hebben gezien. Ze zag zelfs meer dan de gids, die natuurlijk wel op de “weg” moeten letten.

Hier is het nog steeds zonnig geweest met een paar druppen regen, eigenlijk het noemen niet waard. Het is veel te droog. Nu is er wat bewolking en gisteravond hebben we een regendans gedaan!

Hoe is jullie winter deze week geweest, ik geloof geen -10 zoals voorspeld was?

Weer dank voor de reacties en warme wensen van @nkie

Reacties

Reacties

Charlotte

Het houdt niet op... al die mooie verhalen en foto's. Indrukwekkend.
Fantastisch dat je ook overal zo dichtbij kan komen. Wat zal hier een mooi fotoalbum uit komen!
Wij genieten hier van heerlijk winterzonnetje, rond het vriespunt, geen wind!
Fijn weekend bij M Masai Mara en wie weet krijgen we volgende week allemaal vogelverhalen dankzij Luke.
Blijf maar lekker genieten, Liefs!!

herma

ik dacht vandaag nog dat ik graag wat van je wilde horen,en ziedaar....en wat voor verhalen! Ankie, wat een belevenissen! Geweldig en heerlijk voor je!
Liefs Herma

Els

Ik verval in herhalingen, lieve Ankie, maar wat een geweldige verhalen weer en prachtige foto's!
Heerlijk om zo alles mee te beleven! Liefs Els

linda

Ik zou willen dat ik daar bij jou was en het allemaal mee mocht maken. Snik....

linda

Ik zou willen dat ik daar bij jou was en het allemaal mee mocht maken. Snik....

linda

Ik zou willen dat ik daar bij jou was en het allemaal mee mocht maken. Snik....

We zijn terug uit Noorwegen en hebben een leuke tijd gehad. Vooral veel orka's gefotografeerd.
Ik wil zeker terug , wat een schitterend land.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!