ankiewalvis.reismee.nl

Kenia Oud en Nieuw week 2020-2021

Gelukkig, Gezond Nieuw jaar wens ik jullie allen.

Naast de tekst bij de foto’s toch nog een verhaal. Deze week

begon met mijn laatste dag aan de kust. Tot mijn verbazing

( wegens mijn asociaal gedrag)was er wel iemand om afscheid

van te nemen. De jongen, die mij vorige keer het rif had laten zien

had mij herkend aan mijn gele oversized T-shirt, dat ik met snorkelen

draag! Dat doe ik om niet te verbranden, maar ook om zichtbaar

te zijn voor boten. Hij kwam een paar keer even kletsen, dus dat

was leuk.

Sammy en John kwamen mij ophalen en dinsdag reden we naar

Amboseli Park. Het bleek 10 uur rijden te zijn, inclusief de korte stops.

Viel me tegen, maar begrijpelijk. De hoofdweg van Mombasa naar

Nairobi is een 2 baans weg met halve uitwijkstroken. Daar gaan de

vrachtwagens, bussen, taxi busjes en alle andere verkeer overheen.

Erg uitkijken met inhalen dus!

Vorig jaar januari had het zoveel geregend, dat Amboseli helemaal

onder water stond, er kon geen toerist heen. De gevolgen daarvan

in het landschap waren duidelijk te zien. Sommige wat hogere delen

waren kleiig, droog en kaal. Lagere delen waren moeras. Dat is daar

normaal, maar er was een heel groot meer bijgekomen. Al dat water

heeft heel veel watervogels getrokken. De flamingo’s, die normaal bij

de noordelijkere meren zitten, zijn nu hierheen gekomen. Duizenden!

Het landschap is heel gevarieerd door de droge gele vlaktes en hele

groene delen. Olifanten hebben altijd van Amboseli gehouden door

de moerassen, maar ze hebben heel veel bomen omgetrokken,

waardoor het heel vlak is. Om de resorts is schrikdraad, dus daar

staan nog wel bomen. Je ziet in het landschap waar de resorts zijn.

Amboseli ligt tegen Tanzania aan en er is een open verbinding met

de helling van de Kilimanjaro, dieren kunnen makkelijk migreren.

Het water van regen en sneeuw stort zich van de helling af

naar Amboseli, vandaar de moerassen.

Het uitzicht op de berg Kilimanjaro vond ik elke keer geweldig omdat

het steeds anders was, zoals ik op de foto’s laat zien.

Het weer was matig. De eerste dag volop zon, maar de andere dagen

veel bewolking, zodat de foto’s ook donkerder zijn. Niet veel regen,

een flinke bui ( sneeuw op de top) in de nacht en wat motregen. Ik

verwachtte dat het kouder zou zijn, omdat het op 1150 meter hoog ligt.

Dat viel mee. Het varieerde van 16 tot 25 graden. Aangenaam dus.


Met een paar mensen in het resort een praatje gemaakt, maar ondanks

cocktails en muziek ben ik slapend het nieuwe jaar in gegaan.

Bevalt prima!

Zaterdag was het toch nog 5 uur rijden naar Brackenhurst in Limuru.

Ik lunchte om 3 uur met de mannen, we hadden samen een fijne trip

gemaakt.

Vandaag rust, mijn log gedaan, zoals jullie merken en gewandeld

in het bos en de tuin.

Morgen ga ik terug naar Naboisho aan het werk voor 6 weken.

Ik heb er zin in!

Jullie sterkte met de lockdown en hopen dat ze snel met

vaccineren beginnen. Op het weerbericht zie ik dat er sneeuw

voorspeld is, krijg ik mooie witte plaatjes van jullie toegestuurd?

Veel warme knuffels van @nkie


Reacties

Reacties

Aleid

Ik geniet telkens weer van de mooie verhalen, ook dit keer.
Voor jou ook de beste wensen 2021. Blijf gezond! Groetjes.

Atty

Lieve Ankie, ook voor jou de allerbeste wensen, vooral een gezond 2021, met veel mooie avonturen, wellicht over x maanden zonder ?....
Heerlijke elke keer weer die gezellige verhalen en hele mooie foto's. Geniet ervan! Stay safe xx

Monique

Lieve Ankie, een Gezond en avontuurlijk 2021 gewenst!
Heb weer fijn met je kunnen meegereizen. Voor de komende weken weer veel plezier met het werk in Naboisho, liefs Monique

Jan van Dijk

Lieve Ankie
Jouw leven is een aaneenschakeling van avontuur. Hier is het maar saai, je mag alleen boodschappen doen en 2 mensen per dag ontvangen. Er ligt zelfs geen sneeuw. ! Komt misschien morgen. Maar schaatsen zit er voorlopig niet in dankzij de opwarming van de aarde.

Els

Weer genoten van je uitgebreide verslag en schitterende foto's! Wat zie je toch weer veel! En dan de komende weken in Naboisha, waar je ongetwijfeld ook prachtige momenten gaat meemaken! Wat een avontuur! Geniet!
Liefs Els

Car

Prachtige foto’s en videofilmpje!! Bedankt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!