ankiewalvis.reismee.nl

Eerste week januari 2022 Naboisho

Nogmaals een Gelukkig Nieuwjaar, waarbij ik iedereen vooral

gezondheid toewens. Het jaar is niet voor iedereen goed begonnen,

sterkte voor hen.


Afgelopen maandag kon ik weer naar het project in Naboisho.

Bij Brackenhurst vertrekken we dan rond 9 uur, maar om 9:30 waren de

andere vrijwilligers er nog niet en Jane was erg druk met de mensen van

de conferentie , die moesten vertrekken.

Omdat ik had gehoord dat ik een vrijwilliger kende, besloot ik uit te zoeken

welke kamers ze hadden en ze op te zoeken. Dat lukte en ik vond Stephen

en tot mijn genoegen was Angelo er ook bij. Ze waren gekomen met

4 vrouwen, dus een groep van 6. Eindelijk vertrokken we om 10 uur.


Ze bleken maar 5 dagen te blijven, wat me verbaasde, omdat het minimum

voor het project eigenlijk 2 weken is. Achteraf was ik blij dat ze vertrokken.

Het was heerlijk om weer op “mijn” plek te zijn en weer zagen we elke dag

grote katten. Veel leeuwen en cheeta Entito met haar 3 jongen.


Met de groep werden het moeilijke dagen. Stephen was de leider vd groep

en hij wil dat dingen gebeuren, zoals hij het wil en weigert zich aan de

regels van het project aan te passen. Dat was ik vorig jaar al tegengekomen,

maar nu was het nog erger, omdat er minder andere vrijwilligers waren.

Hoe korter je blijft hoe duurder het project is, zij hadden dus veel geld

neergeteld en hij eiste speciale behandeling. Zelf heeft hij niets aan de

data gedaan en alleen wat takken gekapt. Bij het tellen van de dieren kwam hij

mij weer tegen, omdat zijn manier niet klopte. Daar waren we vorig jaar al

achter gekomen.

Na drie dagen in ons eenvoudige kampement besloten ze in Eagle View te

gaan overnachten. Ze gingen heen en weer tussen ons en het resort, soms

met ons etend, soms niet.

Stephen heeft een cheeta obsessie en hij dwong Brian om uren met Entito

door te brengen, omdat het leek alsof ze zou gaan jagen en een live kill

hadden ze in de vijf dagen nog niet gezien, terwijl ze wel een luipaard

zagen, wat in 5 dagen bijzonder is.

Het tellen op donderdag heeft hij ontweken door met Eagle View een drive

te gaan maken. Ik vond het best.

De groep accepteerde alles wat hij wilde, terwijl ik merkte dat een paar

vrouwen zich ook aan hem ergerden. De vrouwen waren trouwens best aardig,

maar Stephen gaf niet het goede voorbeeld van wat je moet doen in het project.

Enfin, ik heb een brief aan Lincoln geschreven om me te uiten, ik ben niet

boos geworden, omdat ze zo weinig werk voor het project deden. Wel heb

ik tegen ze gezegd dat ze beter in een resort hadden kunnen gaan zitten.


Achter af hoor ik van Jane, dat hen beloofd was door het hoofdkantoor, dat

ze de enigen zouden zijn. Maar hoofdkantoor wist dat ik er zou zijn en tussen

hoofdkantoor en het team hier zitten een paar schijven, waardoor er toch

onduidelijkheid is ontstaan.


Alles bij elkaar heb ik nu een lekker rustig weekend. Morgen komen 4 nieuwe

vrijwilligers, waaronder een Nederlandse vrouw en man. Ik ben benieuwd.


Om Hollands met het weer af te sluiten: het is de hele week zonnig geweest.

Temperatuur is tussen de 16 en 29 graden, dus helemaal mijn weer.

De natuur heeft in de vorige weken wel wat regen gehad, wat te zien is aan

het gras, maar intussen moet ik wel weer regen wensen voor de natuur.


Ik stuur jullie warmte, want hoor dat het maar grijs en grauw is.

Veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Jelly

Door de stress had ik deze info gemist.

Car

Voor jou en alle dieren om jou heen Gelukkig Nieuwjaar lieve Ank!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!