ankiewalvis.reismee.nl

Laatste week Naboisho jan'22

Lieve Allemaal,

Tja, sinds vorige week woensdag ben ik weer in Nederland.

Heel wat vroeger dan gepland.

De pillen hielpen niet genoeg en ik voelde mijn krachten achteruit

gaan, dus het was tijd om huiswaarts te keren.

Na aandringen bij de huisarts kon ik op donderdag bij de

Tropenarts in het AMC terecht en deze week krijg ik de uitslag

van alle onderzoeken, die zij met mijn bloed en ontlasting doen.


Het was een moeilijke, maar steeds duidelijkere beslissing.

Na 2 dagen grijs weer in Nederland kwam zelfs de zon door, zodat ik

elke dag een half uurtje kon wandelen. Meer zit er op het moment niet in

met mijn conditie. Ik kon mezelf afleiden met de Australian Open,

dus ik ben aan het cocoonen geweest in mijn huis.


De laatste week in Naboisho is wel nog een fijne week geweest. Het

Amerikaanse echtpaar Kevin en Suzy bleken niet de typische Amerikanen,

maar alternatief, “hippie”generatie, tolerant, aardig en heel gemotiveerd.

Alles bij elkaar zonde om zo’n groep te verlaten.

Jill en Vicky vertrokken op zondag, maar Robin en Doeke hadden

nog een paar weken, die ik graag met hen had doorgebracht.


Maar nog wat verhalen over mijn laatste week.

Op maandag in de regen zagen we een leeuwin, die probeerde te jagen.

Zij had voorheen 3 welpen, die we nergens zagen en was steeds met

Lokoman, een leeuwin, die rond de Kerst 2 welpjes heeft gekregen.

Haar welpjes zijn zeker dood ,want we zagen haar alweer paren.

Ik ben bang, dat er meer slachtoffers zijn gevallen dan die ene leeuw.

Zijn maatje hebben we ook niet meer gezien.

Op bepaald moment remde Robert heel hard en gleed opzij in de

modder, we hoorden wat geblaat en ik dacht, nee, niet weer een

dood beestje! Maar even later dartelde een pas geboren Thompson

gazelletje op zij tengere beentjes naar zijn moeder een 50 meter verderop.

Wat een schrik voor allen. Robert zag op het laatst de baby gecamoufleerd

tussen het gras liggen, remde , gleed. Het diertje kwam wel onder de auto,

maar was dus niet gewond, wat en opluchting en goede stuurmanskunst

van Robert.

We zagen weer elke dag de ons bekende leeuwen, maar op donderdag

was de grote troep leeuwen, die zich normaal in het oostelijke gebied

bevindt, dichterbij het centrum en de andere leeuwen gekomen.

Een mannetje paarde met Lokoman, we zagen 14 leeuwen samen en apart

nog een mannetje met 2 hele kleintjes. Moeders was aan het jagen.

Er is duidelijk een machtsverschuiving gaande, dus een interessante tijd.


Cheeta’s hebben we ook nog gezien. Twee moeders met hun cubs en in

het weekend bleek er een gespot met pas geboren jongen.

Jammergenoeg voor mij heeft Robert die maandagavond gevonden, toen

ik al weg was.

Zaterdag ben ik nog een nacht in Eagle View gaan logeren ( heerlijk een

wc in de buurt van mijn bed!) en heb 2 drives met hen gemaakt. Leuke dingen

gezien, maar niet speciaal, terwijl de jongelui naar de Masai Mara waren.

Zie hun foto’s.

Zondag hebben Kevin en Susy ons getrakteerd op sinaasappelsap met bubbeltjeswijn

als afscheid van de leuke groep. Jill en Vicky vertrokken in de middag en ik

ben op maandag naar Brackenhurst gegaan om Dinsdagnacht terug te vliegen.


Het heeft die week wel regelmatig geregend, dus ik kwam in een geel/buin

Naboisho, maar verliet een groen Naboisho. Mooi om te zien!


Tot zover mijn avontuur. Nu ga ik me helemaal op mijn gezondheid richten.

Dank voor al jullie reacties en veel liefs van @nkie

Reacties

Reacties

Herma

Jammer dat je deze periode af moest breken maar ik ben blij dat je hier meteen naar een arts kon.
Hoop zo dat ze iets kunnen geven zodat je snel opknapt.
Liefs

Atty

Lieve Ankie,
Aan de ene kant vreselijk jammer om naar huis te moeten. Aan de andere kant fijn dat je nu in goede handen bent. Hopelijk vinden ze het beestje wat al die ellende veroorzaakt zodat ze je de goede medicijnen kunnen geven.
Sterkte en beterschap. Ik bel je zeer binnenkort. Liefs

Aleid

Nogmaals met veel plezier het verhaal van de laatste week gelezen. Jammer dat het zo moest eindigen.
Heel goed dat je bent teruggekeerd naar Ned met de huidige, (onbehandelbare) klachten.
Veel sterkte en hopelijk weer een goede behandeling en herstel gewenst. Liefs.??.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!