ankiewalvis.reismee.nl

Terug in Kenia

Hoera, het is me gelukt! Donderdagnacht op vrijdag ben ik op

Nairobi Airport aangekomen na een goede vlucht.

Volgens mijn informatie waren er geen Covid restricties meer, maar bij

aankomst werd me gevraagd naar een vaccinatie bewijs of een recente negatieve test.

Beide had ik niet, want ik heb in oktober corona gehad en wist niet dat ik

neg test moest laten zien.

De oplossing: voor 30$ de rapid test doen. Jammer genoeg had ik die in mijn

koffer zitten en niet in mijn handbagage. Het was 10 uur in de avond, dus dit gedaan en

negatieve uitslag.

Achteraf denk ik dat ze me beetgenomen hebben, want ik kan nog steeds op

internet deze info niet vinden.


Enfin Sammy haalde me op en om 1 uur ( bij jullie 11 uur) lag ik in bed in een ruime

kamer in Brackenhurst. Er stond een bloemstuk met lieve welkomstbrief van

Lincoln, Jane en Evelyn. Wat een warm welkom.

Dat kon ik niet van de temperatuur zeggen, want de volgende ochtend was het

12 graden en werd in de middag gelukkig nog19. Van mij mag het warmer,

zoals jullie weten. Wel in het zonnetje kunnen zitten!


Het is heerlijk om hier weer te zijn, het enthousiasme te zien van de mensen,

die me herkennen, zo bekend als de bonte hond ben ik, haha.

De Keniaanse humor, waardoor ik veel te lachen heb!

Voorgaande schreef ik op vrijdag en intussen is het woensdag.

Het waren gezellige dagen in Brackenhurst, omdat Jane met me is gaan

winkelen ( kruik gekocht!)en zondagmiddag heb ik met haar in haar

huis geluncht. Ze had voor mij gekookt, heel lief. Ook Lincoln gesproken

en Emmanuel is langs geweest om me te vertellen over zijn nieuwe baan!


Maandagmorgen ontmoette ik de vrijwilligers, die ook aan waren gekomen.

Twee Duitse vrouwen en Duitse man, Chinese vrouw. We vertrokken om 9uur

naar Naboisho, maar moesten onderweg nog boodschappen doen, omdat

de bagage van een vrouw niet was aangekomen.

Alles bij elkaar waren we pas om 3 uur in het kamp, waar we een Italiaanse

en nog een Duitse vrouw ontmoetten samen met het team, Jane, Praise,

Soila en nieuwe gids Sem.


De eerste drive leverde al een luipaard op, dus dat was heel speciaal,

vooral voor de 2, die nog nooit op safari waren geweest.

Ik sliep uitstekend!


Dinsdag is altijd tel dag. We startten om 7 uur en tellen dan alle dieren

op speciale trajecten. Na 2 trajecten terug voor ontbijt en dan nog

2 trajecten. Vervelend genoeg constateerde ik, zoals in januari, dat er

niet secuur werd geteld. De vrijwilligster, die hier 10 weken was

geweest nam dat natuurlijk niet van mij aan. Later heb ik het bij Jane

gecheckt en ik had wel gelijk. Ze zei dat ze het zou bespreken, ik

ben dus benieuwd hoe het donderdag gaat.

Gids Sem nam alle tijd.We zagen twee afzonderlijke sub leeuwinnen

en een Thompson gazelle, die begon te bevallen. Ik heb dat al 2 keer

gezien en zei dat het zo’n 45 min zou duren, de gids keek me glazig aan

maar besloot wel tussen door het laatste traject met ons te doen.

Toen we terug kwamen was de baby nog nat van de geboorte. Zie foto.

We waren pas om half 3 terug.

Om half vijf er weer op uit. Jasmina en Akilah, die in tussen 10 jaar zijn

en ik elk jaar gezien heb, hebben samen nu 3 welpjes, die 3 maanden

oud zijn. Hartveroverend natuurlijk. In hun buurt was een van

hun grote dochters en vader Lenkisieu. Dus leeuwen van alle leeftijden

alweer gezien.

Het was een lange dag, dus toe moe om nog veel te doen.

Vandaag, woensdagochtend is het elke keer “conservancy work “doen.

De handen uit de mouwen. De plek waar Sem dacht dat door regen

weer invasieve planten zouden groeien bleek nog leeg, dus hebben

we vuilnis verzameld. Ongelooflijk wat er allemaal te vinden is, vooral

in de struiken, waar het heen gewaaid is. Om 11 uur terug, dus tijd

om ook mijn log te schrijven.


Na het koude weer in Limuru hield ik mijn hart vast voor Naboisho,

maar het weer is hier heerlijk. ‘sNachts 15 graden maar overdag

ruim boven de 20 graden, heerlijk, ik krijg weer een kleur!


Jullie kunnen gerust zijn, ik ben weer aan het genieten!

Kok Praise zorgt goed voor me met mijn dieet, dat is ook geregeld.


Ik hoop dat het goed met jullie gaat en houd me op de bekende

manieren op de hoogte.

Dikke omhelzing van @nkie




Reacties

Reacties

Herma

Ah..als vanouds enthousiaste verslaggeving!!
Wat leuk dat je zo.n warme ontvangst kreeg!!
Liefs

Jouke

Ouderwets gezellig verslag.

marlou

ik geniet weer mee....je schrijft zo beeldend!

Charlotte

Geweldig weer je verslag Ank, wat goed dat je hebt doorgezet en weer gegaan bent, helemaal als je zo'n warm welkom krijgt!! Je bent een beetje mater familias daar. Pittig programma draai je gelijk weer, top!!
Geniet maar met volle teugen.Liefs

Monique

Fijn, lieve Ankie, om weer met je mee te reizen en weer te genieten van jouw belevenissen! Liefs

Aleid

Ik ga je weer vervolgen. Zo mooi om al die verhalen te lezen en te " beleven" .

Els

Fijn om te lezen dat je weer zo geniet! Liefs

Denise

Zo fijn je enthousiaste verslag weer te lezen, heerlijk dat je weer 'thuis' bent!

Atty

Heerlijk om je enthousiaste verhalen weer te gaan volgen. Zowel mens als dier weer blij om je te zien, geniet ervan! Liefs

Gill

Hi Ankie
i so glad you made it back. i am sorry I didn't get to see you as couldn't get transport from Enonkishu and also was doing my exams. I have had another wonderful experience in the Mara and should get my field guide qualification in a few weeks.
i hope your trip goes well and will be following you virtually.

Jelly

Bovenstaand verslag gelezen.
Interessant!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!