ankiewalvis.reismee.nl

Vierde week Olifants River

Lieve Allemaal,

Vorige week zondag werd een spannende dag, zoals jullie op de foto’s al konden zien. De regen hield aan en alle regen uit andere regio’s kwam de rivier af hetgeen zelfs golven veroorzaakte. Een spannend gezicht. Met de sluizen open joeg het water met snelheid langs, zodat van alles weggespoeld werd, zoals boomstammen en de ons beschermende rietkraag. We gingen zondagnacht slapen met het verzoek onze waardevolle spullen bij de hand te hebben voor het geval we toch moesten evacueren! Ik maakte me niet zo’n zorgen daarvoor, omdat de eigenaar van het resort wel alles in de gaten hield, maar niet verontrust was.

Maandag was de rivier wel plat, maar veel breder. Steeds nog buitjes, maar niet zoveel als in het weekend. Door de natte wegen mochten we niet op drive. Spelletjes gingen vervelen, dus meer en meer gezeur van vrijwilligers, die zich opgesloten voelden.

Woensdag lieten ze ons wat camera batterijen verwisselen, zodat we er op de betere wegen uit konden en in de middag werd plots besloten dat we op drive mochten!

Ze stuurden ons weg met twee onervaren gidsen, besefte ik later, en wat gebeurde? We kwamen 3 keer vast te zitten. De andere auto, die ons er een paar keer uit trok, ook en toen het intussen donker geworden was en zelfs auto’s van het resort erbij kwamen, kwam een van hen ook vast te zitten. De vrijwilligers werden afgevoerd naar het resort en er moest een tractor komen om de auto’s uit de modder te halen. Het punt was gemaakt dat het te vroeg was om op de modderige wegen te rijden!

Reacties van vrijwilligers waren interessant. De ene had spijt dat hij zijn workout niet had kunnen doen, de ander vond het wel spannend. Ik vind dat het bij de ervaring van de drives hoort en heb al ontelbare keren vast gezeten, ook in Naboisho. Een vd gidsen bleek niet met de 4-wheel drive stand vd auto om te kunnen gaan, dus dat zal het zeker verergerd hebben.

Donderdag werden we met wat presentaties over vogels en over Zuid Afrika bezig gehouden.

Ervaren gidsen gaan er in de ochtend op uit om te verkennen en vrijdag kwamen ze ons snel ophalen, want er waren wilde honden gespot. Dat is nog specialer dan leeuwen en snel iedereen in auto’s. Jammer genoeg vonden we ze niet meer, maar ik vond het heerlijk om toch op drive te zijn.

Daarna gingen we naar het dorp om boodschappen te doen. Voor het weekend zijn weer de meeste activiteiten afgelast. Zelfs Kruger staat voor een groot deel onder water.

Voor Maggie is het erge pech. Ze is hier voor drie weken en de helft van haar verblijf is verpest door de regen en de gevolgen ervan. Ze heeft veel moeite met het gedrag vd jongelui en kletst de oren van mijn hoofd. Dat alles weet ik te ontwijken. We eten samen met Darren, een 40 jarige man en Fabio, die jong is maar zich volwassener gedraagt.

Het weekend is saai, maar stilte voor de storm, want er zijn maar 2 mensen weggegaan en er komen vandaag 14 vrijwilligers aan!!! Vreselijk, ik ben de tel kwijt hoeveel vrijwilligers er dan zijn, volle bak. Hopen dat we data kunnen verzamelen, want anders hebben ze niets voor ons te doen.Het is droog geweest de laatste dagen.

Ikzelf heb me op de giraffen geworpen, zoals ik al schreef, dus hoop daar werk aan te hebben.

Een paar mensen zijn op bush walk gegaan. Een activiteit, waarbij je onder begeleiding gaat lopen en in het wild overnacht. Zij hebben 3 neushoorns, olifanten en een wilde hond gezien. Te voet dus!!! Ze glommen en terecht, dat is een once in a lifetime ervaring.

Een kort verslag deze keer. Ik hoop dat het goed gaat met jullie en hoor het graag.

Veel liefs van @nkie

Herma

Dag lieve Ankie
Zo kort vind ik je je verslag niet hoor,onze reacties zijn veel korter.
Lijkt me niet fijn om met zo.n grote groep te zijn.Jijj maakt er vast wel het beste van.
Maar iedereen komt daar om wa te doen he?
Hier regent het ook momenteel, maarde gevolgen zijn niet zo als bij jullie.
Veel liefs

Charlotte

Wel weer een heel bijzondere ervaring ... zóveel water. Dat terwijl je het in het verleden vaak weer te droog hebt gehad. Ja .. het klimaat is definitief aan het veranderen.
Inderdaad wel erg veel vrijwilligers, hopelijk kan jij je eigen "lekkende" stekkie houden.
Hoop dat je lijf zich rustig houdt en dat je nog wat drives kan doen. Hier zonnetje in het Zeeuwse, effe golfen straks. Hou je haaks, je klinkt gelukkig positief?. Liefs❤️

Monique

Hoewel ik wat achter liep met lezen van 2 verslagen en foto's kijken ben ik nu weer helemaal bij. Vind je wel stoer hoor lieve Ankie! Wat een belevenissen, het hoge water.... gelukkig geen natte voeten in je
kamer! Hopelijk valt de invasie van zó veel vrijwilligers mee voor je en kan je doorgaan met "je eigen ding" te doen, de giraffen! Veel liefs, ook van Jouke.

Atty

Alleen maar regen en toch weet je weer een gezellig en beeldend verhaal te schrijven! Goed hoor, lees ze met plezier. Hopelijk deze week droog/droger en een leuke doch wel erg grote groep nieuwe vrijwilligers.... xx

Car

Hoe is het met de nieuwe ploeg erbij?
Leuke gelijkgestemden leren kennen?
Ondertussen blijven genieten daar.
Liefs!!