ankiewalvis.reismee.nl

Kohchang bij Ranong

Lieve vrienden, nu helemaal leuk om jullie reacties te lezen!

Het busstation op zich was al een avontuur.Ik ging van leuk spannend hoe zit dit en dat, ik voel me hippie, dit had ik 40 jaar geleden al moeten doen, tot zie ik daar twee ratten lopen???? gauw maar weer naar binnen............Binnen was ook een volledig winkelcentrum en veel Thaien, veel, ik kon zien hoe hun consumptiemij functionneert! En lawaai!!!!!!!!!! Maar ik was zo moe, dat ik toch een uurtje op mijn bagage gesoest heb.Om 9 uur in de avond vertrok de bus en ook de bus was comfortabeler dan het vliegtuig, inclusief de snurkende mensen. Er was een soort stewardes, die van alles controleerde. We vertrokken op tijd en om 12 uur een stop om nog iets te kopen, daarna alleen stops voor de chauffeur.Toch iets geslapen, want om 4 uur werd ik meer wakker omdat de bus meer bochten maakte door bergen heen. Snel een pil en naar buiten gekeken, de mooie natuur en volle maan!

Half zes stond ik met een stel fransen op het donkere busstationnetje van Ranong. Even bijkomen en een taximan vroeg waar ik heen moest, de boot naar Kohchang, ok, daar kon hij me brengen.

Weer al mijn beschermengelen aangeroepen en de fransen gingen ook mee , dus wij werden afgezet bij een betonnen piertje. het was eb dus de boten lagen droog.Ik wist al dat ik pas om 9.30 uur een boot kon nemen, dus alle tijd voor een dutje.

Net op tijd wakker om in de volle boot ( longtailboot) met toeristen te stappen. Anderhalf uur varen en ik werd afgezet op een strand, boot voer gewoon het strand op, bij de Sunsetbungalows..Het adres dat Rolien mij had gegeven.

Precies wat ik nodig heb: zon, zee, een hutje om te slapen. Na een duik in zee, wat eten, kon ik mijn ogen niet meer open houden. Als lood heb ik een paar uur op bed geslapen.

Daarna weer zwemmen, eten, sneeuwwitje (wijn hebben ze hier niet) bij de zonsondergang en weer geslapen, de hele nacht.

Daarna kon ik pas goed om me heen kijken.

Het witte strand is zo'n twee km lang en er liggen veel bungalowtjes.De kamer is 3 en een half bij drieeneenhalf meter totaal ,bed is een verhoging in de vloer van 2 bij 2 meter met matrassen erop, extra stukje voor je bagage. balkonnetje met bank en hangmat, alles van teakhout (niet de hangmat hoor) en eraan vast een stenen stuk met wc, douche en wasbak. Heel basic, maar wat wil je voor 8 euro per nacht. Centrale gebouwtje is restaurant, bar, receptie, keuken, woonhuis van eigenaren en loungeplek!!!!!! Daar kun je van alles bestellen op elk tijdstip, De eigenaresse Mrs Leks is heel vriendelijk. Ze vragen alleen je naam om in een boekje bij te houden wat je verteert. Ieder doet zijn ding, mensen komen en gaan, is me nog niet duidelijk wie er hier logeert en wie in volgende complexje met bungalows, maar ook dat doet er niet toe.

Ik stop, want merk dat er stukken, die ik geschreven heb wegvallen. Volgende keer meer, want het ziet ernaar uit dat ik hier nog wel even blijf. veel knuffels van @nkie

Reacties

Reacties

Charlotte

Lieve Ank,
ja dit is effe back to nature, maar dat ligt je wel! Doet het ergens nog aan Nieuw Guinea denken?
Het lijkt me wel heerlijk voor je om nu een tijdje rustig op één stek te zitten. Blijf genieten, hier mis je niets!
Liefs,
Charlotte

Martie & Tiny

Hallo Ankie,

We genieten van de prachtige verhalen van je en de warmte die ze uitstralen.
Ben blij dat het met ma ook beter gaat en ook jij daardoor de rust weer gaat krijgen die je gewoon nodig hebt voor een lekkere ontspannen vakantie op een mooie tropische locatie.
Voor ons is het gelukkig ook aftellen nu en we verheugen ons al op de warme Filippijnen.
We zijn trouwens ook bezig met de voorbereiding voor een duiksafari naar Raja Ampat in februari 2012.
Wellicht ook iets voor je om mee te gaan?
Hebben we het tijdens een volgend bezoek wel weer eens over.

Groetjes en liefs,

Martie & Tiny

Veronica

Hai Ankie,
een reis met veel contrasten!; leuk; het deel waar je nu zit trekt mij het meest ; wat klinkt dat heerlijk, zo,n klassiek tropisch Eeden. kun je ook in de buurt duiken of is dat een volgende etappe?
liefs,
Veronica

Leone

Lieve Ankie,

Klinkt als een klein paradijsje.
Blij te lezen dat je moeder weer thuis is, kan jij ook weer zonder zorgen reizen.
Bljf genieten, hier blijft en koud en wit en nat.

Liefs leone

inekevuisting

Lieve Ank,
ja dit lijkt me de ultieme relaxplek. ga je daar ook duiken? Liefs, Ineke

monique s

Hoi lieve Ankie, heerlijk om door je verhalen met je mee te reizen!
Ik ben zo vrij geweest jouw naam ook op te geven als "hulp" op de SAM-dag, denk wel dat het goed is, hè?
Hier nu kwakkelweer, geniet daar maar lekker! Liefs, ook van Jouke, Monique

ranong laemson n. p.

vanuit koh chang kan je bijna WASANA RESORT zien 67km ten zuiden van RANONG. doeiiiii boudewijn.

veronica

Hai Ankie, misschien is het extra genieten voor je als je weet dat het hier echt naar petweer is; van de week was het overal zo spekglad door regen/ijzel over sneeuw dat je niet lopen of fietsen kon; heel beperkend dus. Dat is nu gelukkig wel over, maar het blijft hier kwakkelen met regen, natte sneeuw etc. trek me dus regelmatig terug in de sauna waar ik dankzij jullie verjaarscadeau gemakkelijker gebruik van kan maken! Volgende week ga ik met Lilian samen.
ik hoop dat het op de duikboot ook fijn zal zijn;leuke mensen en mooie vissen en planten onder water.

veel liefs, Veronica

mam

lieve ank,
vanuit poppel heel veel liefs en eerlik gezegd ben ik toch wel een beetje blij dat je vandaag over de1/2 bent
liefs mam

marlou

lieve ankie, heb je ontdekt hoor als schrijftalent!!! als ik je verhalen lees krijg ik 't al lekker warm..nu dat zegt wat over je schrijfvermogen want het is inderdaad nog steeds flink brr weer hier...vanmorgen 1e stuk echt naar Harderwijk geglibberd
je had geen betere winter uit kunnen zoeken om van te ontsnappen...'t is in de SAM historie ongekend, sessies afgelast, onderbroken, verplaatst, je mist niets dus...heel veel liefs en geniet van de 2e helft extra!xxxMarlou

helene

lieve ankie,

vanavond was ik dan eindelijk in de gelegenheid om rustig bij te lezen op je blog. dit deel van je reis spreekt me toch meer aan, merk ik. de rust en tegelijkertijd de spanning die er is wanneer je zelf je weg moet zoeken. het lijkt ook alsof je dan meer aanwezig bent en de dingen je minder overkomen. heerlijk om zo de tijd voor jezelf te hebben op een paradijselijke plek. je lijkt je ritme ook gevonden te hebben. alleen wat het duiken betreft begrijp ik het niet helemaal; dat doe je toch niet in je uppie?
wat betreft de winter hier; ik ben het niet met de mensen eens die opmerken dat je daar niets aan mist. ik geniet er volop van. het amsterdamse bos is de hele januarimaand wit gebleven en mijn hond geniet uitbundig van de sneeuw tijdens onze lange wandelingen. toegegeven het loopt niet altijd ontspannen en ik ben meerdere keren onderuit gegaan, ook met de fiets. blijkbaar val ik op een ontspannen manier, want ik sta steeds ongedeerd weer op. aan schaatsen heb ik me nog niet gewaagd vanwege de slechte kwaliteit van het ijs, maar de Poel werd door anderen druk bezocht. op de sloten en in de straten in de buurt kon volop gesleed worden. het kwakkelt steeds tussendoor en de straten zijn regelmatig spekglad geweest. dat is vooral voor ouderen minder prettig natuurlijk. vorige week had ik
een wandelweekend bij amersfoort. zaterdagochtend stonden we verbaasd op in een wonder mooie witte wereld. er lag opnieuw een dik pak sneeuw. de amersfoortse binnenstad deed denken aan de plaatjes van anton piek. opnieuw konden er sneeuwpoppen gemaakt worden. maandag was de meeste sneeuw weer weggedooid. ondertussen is er een nieuwe vorstperiode aangekondigd. mogelijk begeef ik me binnenkort alsnog op glad ijs! hoe bedoel je; niks gemist?
zwem jij nog maar even lekker door bij een watertemperatuur van min (-stens?) 28 graden
geniet er van!
liefs helene

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!