ankiewalvis.reismee.nl

Sunset Bungalows Koh chang

Sawadee Ka,

Ja, het lukt me nu in het Thais! Vijf heerlijke dagen hier uitgerust. Ondanks het lagere tempo vliegen de dagen om.

Mijn eigen huisje had wel wat hygienische maatregelen nodig , mijn riesgenoten kunnen je alles vertellen over wat er hier allemaal met hetzelfde doekje wordt gedaan, dus een en ander uitgewassen. Door mijn klamboe heen valt er zand op mijn bed , dus regelmatig afvegen. maar mijn eigen plek is heerlijk. In mijn hangmatje lezend lag er gister een poesje op de grond bij me te slapen, terwijl de huis tjitjak over het dak loopt. Dak is wel van astbest zag ik, enfin, ik ga niet zagen. de eekhoorntjes kruipen door de bomen en een echte gekko ( die had ik lang niet gezien) op de foto gezet ( voor Ineke). Vlinders overal erg actief, dus moeilijk op de foto te krijgen. Visarenden gezien en In de nacht hoor ik allerlei geluiden, maar grotendeels slaap ik. Vandaag trouwens een brandje in een huisje verderop geweest, iedereen ging helpen en ik keek het vanuit zee aan. Ik dacht ik loop toch in de weg en wil het ook niet van dichtbij zien.

Vanmorgen lag er ook een (klein) oorlogsschip voor anker. We zitten hier aan de Birmese grens, dus alles wordt in de gaten gehouden. Mrs Leks ,de eigenaresse van Sunst bungalows zei, ach hij stopt hier even.

De gaande en komende boten zijn het voornaamste wat hier gebeurt. Zo ook de gaande en komende mensen. veel contacten heb ik niet gehad. met een Duitser 2 keer gegeten en hij was weer weg, af en toe een praatje, maar ik ga heerlijk mijn eigen gang. Een avond voelde ik me wat alleen, maar was al snel weer over. Ik geniet van de natuur en de rust om me heen.

Morgen ga ik voor vijf dagen op een boot van Alladin Divers naar de Similan en Surin eilanden om te duiken en dan zit ik op een schip met ong 12 mensen ,Hij zal ong zo groot zijnj als de Blue Dolphin vd Malediven , ik zag hem van ver op zee en ziet ernaar uit dat het kamperen wordt en slapen aan dek,omdat de kabine me te benauwd zal zijn. En handdoeken neem ik zelf mee, dat heb ik geleerd ( Astrid en Simon)!

Vergat vorige keer trowens te vertellen dat ze bij de pier van Ranong lantaarnpalen met dolfijnen hebben!!!!! Ik wist dat ik goed zat! Jammer toch dat ik nog steeds niet fototjes op deze site kan zetten.. De tekst kost me al veel tijd.

Het enige dat hier niet zo mooi is is het snorkelen.Omdat het vrij dicht bij de monding van een rivier ligt, is het water niet helder, maar 2 meter zicht als je geluk hebt, dus wat er is zie je nauwelijks., maar het zwemmen zelf is heerlijk, water min 28 graden.

De lucht wordt trowens ook steeds warmer. In de vroege morgen vannacht niet eens mijn vest meer aangetrokken. In de middag moet je echt niets doen, maar in de schaduw liggen of zwemmen. Is niet erg hoor!

De tsunami heeft hier bauwelijks huis gehouden, maar er zijn nu wel allerlei borden geplaatst met evacuatieroutes.

een half uur lopen voor mij in het binnenland over betonnen (evacuatieweg)is een dorpje ( paar huizen ,wiinkeltje, restaurantje en er staan twee laptops, waar ik dus op kan internetten.

Het is nu kwart over vijf en straks loop ik terug en ga ik met sneeuwwitje weer naar de zonsondergang kijken, logeer niet voor niets ( nou ja bijna voor niets) in Sunset bungalow!

Veel warme knuffels van @nkie.

P.S. Wil die Boudewijn zich bekend maken????????

Reacties

Reacties

jelly

Lieve Ankie,

Wat heb jij veel te vertellen. En over het algemeen goed nieuws. Ik kan daar niet tegenop. Het is vandaag miezerweer.brr.Er komt wel weer vorst geloof ik. Het strooizout is op dus soms kunnen we niet Soest uitkomen. Net ontdekt dat we het rietland niet afgezet hebben. Op hoop van zegen morgen, maar Hanneke en ik hebben besloten er morgen niet heen te gaan. Zondag een spannende vergadering over het concept beheerplan 2010-2020. Ik zie veel discussiepunten met een zeker persoon. Het niet leuke hoort er ook bij natuurlijk. Veel plezier, lfs Jelly

Astrid

Ik word jaloers! Wat een prachtige trip ben je toch aan het maken. Jammer dat we de foto's nog niet kunnen zien, maar dat schept wel weer een gelegenheid om eens langs te komen als je weer terug bent (denk daar nog maar even niet aan!).
Geniet er lekker van, en veel plezier met duiken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!