ankiewalvis.reismee.nl

duiktrip naar Similan eilanden

Sawadee ka!

Daar ben ik weer, terug op Kohchang en genoten van het duiken.

Had ik het over kamperen op de boot.............Stel je voor een wandkast met schuifdeuren......een plank op 1m 30 cm hoogte ( zithoogte?) horizontaal en diverse verticale schotten.Dan houd je hokken over van 1.80 diep en 1.60 breed. Bovenste hokken zijn wel hoger dan zithoogte. Op de planken leg je matrassen en dat zijn de bedden voor de mensen.Dit tegen de bootwand aan dus wel een raam in elk hol! Wat een luxe! Zo'n zit hoogte hok deelde ik met een Taiwaanse vrouw, erg knus, erg warm, dus na een poging bleek er niet in te slapen.Hebben we allebei niet gedaan. Als kast voldeed het goed.

Dus wij hebben op het zonnedek geslapen onder de sterrehemel en dat was hemels, alleen in de ochtend werd het beetje koud. Dit is me drie dagen gelukt, maar er werd om de plekken 'gevochten', dus laatste nacht was ik te laat. We waren ook overbooked, 16 ipv 12 duikers,er waren verschillende mensen, die niet eens zo'n hok hadden. Ook nog 4 duikgidsen en 4 bemanning. Overvol.............maar allemaal fijne mensen, dus problemen werden goed opgelost.

Grotendeels Duitsers, maar ze spraken Engels, 3 zwitsers.1 Taiwanese, 1 belgische en ikke..Een Duitse jongeman en belgische jongevrouw ( zij loste mijn slaapprobleem de laatsre nacht goed op), beide duikgids/instructeur kon ik erg goed mee opschieten, maar ook met anderen.Leuke gesprekken gehad over van alles.

De Similan eilanden zijn prachtig om te duiken,Elephant head was het leukst. Ze bestaan uit grote graniet blokken, echt groot, zowel onder als boven water. Je kunt er overheen en tussen /onderdoor zwemmen....en veel vis....ontelbaar, groot en klein. Prachtig. Een leopardhaai zwom rustig naar een duiker toe en draaide 50 cm voor hem om en zwom weg, geweldig! Richilieu Rock noordelijkeris mijn favoriet.Is ook beroemd, jammergenoeg.Ik heb weer voor mij nieuwe dingen gezien: de harlekijn garnaaltjes (ook babies) en spookfluitvisjes, prachtig! de gidsen waren goed in het vinden, want dit alles is klein.

Fijne dagen gehad, dus en nu hebben ze me overgehaald( kostte niet veel moeite)om de volgende trip mee te gaan naar Birma.Daar zijn bijna geen duikboten, zoals hier, dus heel interessant om te doen. Weer vijf dagen en ze zorgen dat ik een zo goed mogelijke slaapplaats heb. Mijn favoriete duikgidsen gaan mee. Ik heb geconstateerd, dat mijn emotionele comfort belangrijker is dan mijn lichamelijke comfort. De Thaise hygiene leer ik mee omgaan en het eten is goed op de boot.

Dus morgen zit ik weer op zee. Ik doe niet alle aangeboden duiken, want dat is teveel voor me, maar ik ben heel tevreden over de duiken, die ik heb gedaan. Andere keren hadden ze wel nog een haai of zo gezien, maar ik heb de beste gemaakt. Wens dat dat zo doorgaat. Wel ook wat last van mijn oren gehad, maar met wat duiken overslaan ,lukt dat weer goed.

Terug op Kohchang, dacht ik een iets luxere bungalow te vinden, maar alles was vol, dus nu een iets mindere, maar het is maar voor twee nachten, ik wen eraan en het kost me natuurlijk minder.

Voor zover weer mijn verslag, ik ben wel helemaal hier en met mezelf bezig merk ik.

Dank voor jullie reacties en vee warme l knuffels van @nkie

Similan eilanden kan het kaartje niet vinden, ze liggen ten zuidwesten van Kohchang de vorige keer.

Reacties

Reacties

Herma

Hoi

O Ankie, dit te lezen met het uitzicht op sneeuw(alweer) die hier al valt(gelukkig wel buiten!) vanaf gisteren 3 uur! Maar ik heb wel een ruime slaapkamer!
Geniet maar lekker en fijn dat het zo goed gaat!
Liefs Herma

anita ooms

Hoi Ankie,
Goed te lezen dat je zo genoten hebt. Ook wij hebben nog een dag gesnorkeld en we zagen een mega grote vis, geen idee wat het was. Zo ongeveer 1 1/2 meter dus een behoorlijke jongen! Inmiddels zijn we een week thuis en heeft Wim nog steeds darmklachten, hoewel het lijkt de goede kant op te gaan. Hier koude ijzige wind en sneeuw, dus geniet maar lekker van de warmte! Lieve groeten van Wim en Anita

Agnes de Jonge

Dankjewel dat je je weblog met ons wil delen! Ik vind het erg leuk om jouw verhalen te lezen. Dan beleef ik de vakantie weer opnieuw. Ik ben nog steeds erg met Thailand bezig (foto's uitzoeken, verslagen aan familie en vrienden, boeken lezen etc.) Het lijkt me geweldig om, zoals jij nu, lekker je eigen weg te gaan en je onder te dompelen in de Thaise natuur. Onze kleindochter Kyra is erg onder de indruk van de enorm grote wachters voor de tempel van Grand Palace en de maskers die de dansers droegen tijdens diverse shows die wij gezien hebben. Afgelopen vrijdag hebben we daarom zelf samen maskers gemaakt. Leuk!

jw en car

Lieve Ankie,
Heerlijk dat duiken! Zelf nooit gedaan maar het klinkt
heel bijzonder. Geniet er van je tweede duikweek.
Ik hoop in een zacht bedje met uitgestrekte benen?
Wij gaan morgenavond terug na 18 super dagen door Yuyatan. Dus nog even naar de beach en vandaag een oversteek naar Cozumel. Twee daagjes relaxen.
Doeg lieve Ank!!
Jw en Car

martha

alles goed ,ben vanaf morgen weer bij je moeder,misschien kan je een keer skijpen?
geniet nog van alles daar groeten martha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!