ankiewalvis.reismee.nl

Khao Sok 2

Nog even melden dat ik gisteravond doorkreeg dat het niet dinsdag, maar maandag was, heb ik nog een dag meer om te reizen............of niet...... enfinik raak dus de dagen kwijt, maar zal wel zorgen op tijd in Bangkok te zijn.

Vandaag weer een prachtige dag. Vanmorgen de klim naar de bloem gemaakt, er was me wel vijf keer gevraagd of ik het wel kon en het was zwaar , maar niet zo zwaar als de eerste tocht. Je moest bijna aldoor 45 graden omhoog, maar de boomwortels vormden traptreden, onregelmatig, dus uitkijken, maar ging best, hijgen doe ik al na drie minuten, is niets mis mee. Anderhalf uur naar boven en de helft naar beneden. ( met apen en neushoornvogels in de bomen)

Prachtig vond ik het, de bloem. Hij heeft de vorm van een aardster, maar is wel 70 cm groot en knalrood, althans op de foto, Hij begint als een rode kool en groeit8 maanden lang, dan bloeit hij een paar dagen, afhankelijk van de vochigheid. En het is nu hier dus erg droog.Ik heb ze in verschillende stadia gezien en gelukkig was er een, die gister op zijn hoogtepunt was, dus nog best mooi. Donkerrood nu. Raffesia Kerri Meijer, zo heet hij/zij. Ik vond het de klim waard.

Daarna wilde ik weer naar mijn priveplekje in de jungle, maar mijn voeten zeiden: ' wij gaan echt geen 3 uur meer op en neer lopen, wij doen pijn' Wat doe je dan als Nederlander????? je versiert een fiets, een mountainbike had ik deze reis nog niet als vervoersmiddel gehad, dus daar ging Ankie...........Heel voorzichtig hoor, remmend als het te snel ging en lopend als het te steil was, maar het scheelde tijd, dus meer tijd op mijn plekje.Afen toe kwamen er wel mensen om de hoek kijken, maar gingen weer weg en eind vd middag heb ik hele tijd door de verrekijker aan de overkant vh watertje naar drie apen gekeken, en zij naar mij.Het is toch een belevenis, waar ik dankbaar voor ben. Op de terugweg nog weer 3 andere apen over de banmboe zien klauteren. Drie soorten, dus vandaag, maar ik ben geen aapdescundige, dus weet de namen niet goed.

Het was trouwens wel veel zweten geblazen, dus ik ik stuur jullie wat warmte. En ik ben weer veilig terug. Morgen, woensdag dus, ahum,naar Puket naar Rolien, leuk om haar weer te zien.

Begrijp ik dat het kabinet is gevallen, nou dat hoor ik dan wel als ik terug ben. Kunnen ze het weer niet zonder me!

Dank nog steeds voor jullie reacties, het is erg gezellig om die te lezen.

Dikke knuffels van @nkie

Reacties

Reacties

Yatri

Hoi Ankie,

Ik heb braaf al jou verhalen gelezen en jou op de voet gevolgd. Geweldig hoe je het naar de zin hebt. Natuurlijk wil ik ook wel jou foto's bekijken. Doe Rolien de groeten van mij en ik wens je nog een mooie tijd.
Veel licht en liefde, Yatri

monique schotel

Lieve globetrotter, ben jaloers op je ontdekkingstochten, fijn dat het klauteren je nog goed af gaat!
Ben ook héél benieuwd naar je foto's, dat zal wel een album vol zijn van ál die weken.
Wens je nog een hele fijne week genieten van de warmte, lieve mensen en mooie kleuren!
Lieve groet, ook van Jouke, met knuffel, Monique

karin

lieve ankie,
wat en heerlijke verhalen! al die warmte en natuur! je ging om op te laden en dat lukt volgens mij heel goed!
wij zijn net terug uit Madeira. Een week gelopen en op het laatst overvallen door het noodweer(weet je misschien helemaal niet, veeloverstromingen op het eiland). Gelukkig zelf geen echte last gehad behalve wegen met keien, rotsblokken en rivieren(op de weg dus) en zondag volgens plan weer naar huis.
Ik ga langzaam weer in een stramien komen, 1 maart begin ik weer met werken. Ik(wij) wens(en) je heel veel genieten verder, veel liefs en knuffel, Karin

herma

Ongelooflijk, dit allemaal mee te mogen maken.
Je conditie zal ook wel goed zijn!
Als je die bloem zo beschrijft.........schitterend!
Wat zul je een lading foto,s hebben!
Liefs Herma en schrijf zo voort!!

Jolanda

Hoi Ankie,
We zijn weer helemaal op de hoogte van je avonturen .Je moet inmiddels wel een aardige conditie hebben (hoezo..oudje????)Het schiet inmiddels al weer aardig op.Nog ruim een week en je mag weer naar al die "apen"in de BvW kijken.Geniet nog maar lekker !
Hier gaat alles goed en je auto is nog steeds deukvrij en doet het nog.
Groetjes,
Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!